Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz!!!
Mien tipusú motort választanál az alábbiak közül?

Ktm
Kawasaki
Yamaha
Honda
Cagiva
Suzuki
Derbi
Simson
Jawa
Harley-Davidson
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Street hirek
Street hirek : Kawasaki ER-6n próba

Kawasaki ER-6n próba

  2006.04.19. 13:45

Meglepte a világot az új Kawasaki ER-6n. A középkategóriás kéthengeres nemcsak vagányul néz ki, de úgy is megy.

Sűrű erdőkön és dús zöld réteken át kanyarog a Roßfeldstraße. A Berchtesgadenhez közeli hegyi szerpentin igazi motorosparadicsom. Mármint akkor, ha süt a nap. De most nem süt, csuromvizes az út, és fölöttünk sötét felhők gomolyognak. De mit panaszkodok? Legalább vége az esőnek, már csak a hegyoldal gőzölög, ahogy beleérnek a felhők végei. A tegnapi csoportnál egész nap mintha dézsából öntötték volna, és amikor reggel elindultunk, még akkor sem festett sokkal jobban a helyzet.
   De legalább kaptam egy szép feketezöld kawasakis esőruhát, azt veri az eső, miközben a Salzach mentén haladó utat követem. A máskor kristálytiszta hegyi folyócska ijesztő, sárosbarna víztömegként hömpölyög, fölötte sűrű pára borítja a völgyet. Már több napja ítéletidő sújtja a környéket, több környező országutat le kellett zárni földcsuszamlás miatt, több helységet elöntött a víz, tiszta csoda, hogy a kawasakisok egyáltalán meg tudták tartani a tesztet. De csodák csodája, alig kanyarodok fel a Roßfeldstraße felé, az eső abbamarad. Igaz, a fotózás még a víztől tocsogó aszfalton történik, de ahogy a szerpentin tetejére érünk, már kezd áttörni a nap a felhőkön.
   Igazi meglepetésként érte az új Kawasaki a motoros világot. Miközben a kémek a nagykategóriás szenzációkat hajhászták, a fejlesztő osztály szépen, csendben elkészített egy teljesen új középkategóriás kéthengerest. Méghozzá micsoda kéthengerest! Friss, fiatalos, és még ami megszokottan fest rajta, az is vadonatúj. Nem a több mint húszéves, 500-as blokkot fúrták fel még tovább, hanem teljesen újat szerkesztettek. Rövidebbet, kompaktabbat, és főleg modernebbet és erősebbet.
   A hamarosan bevezetendő Euro 3 norma, úgy fest, nagyobb fejfájást okoz a gyártóknak, mint amit eredetileg bevallottak, ez a környezetvédelmi előírás lebegett a Kawasaki fejlesztő osztálya szeme előtt is, amikor megszerkesztették a 649 köbcentis, soros kéthengerest. Igaz, már kicsit kiment a divatból ez az építési forma, de a Kawasakinál rendkívül jó hírnévre tettek szert az így felépített motorok, és a kompakt méretek, valamint az egyszerű felépítés továbbra is mellette szól. A sportmotoroknál bevált módon különböző síkba helyezték a motor tengelyeit, így építési hosszt megspórolva. Az olajteknő mélyre került, így a főtengely az olajszint fölött forog. Hüvely nélküli, galvanizált falú hengereket alkalmaztak, és a kipufogót, ahogy ezt már a Buell, valamint a Kawasaki és a Suzuki MotoGP gépei bemutatták, a blokk alá helyezték.
   A futómű egyszerű, térhálós acélcső hídvázra alapszik, ehhez háromszög alakú lengővilla kapcsolódik, a himbarendszer nélküli rugós tag fekve, jobb oldalra eltoltan van elhelyezve. Elöl nem beállítható, 41-es teleszkópvilla csillapítja az úthullámokat, a 300 mm-es dupla tárcsafék hullámos tárcsákat kapott, és ezt a megoldást választották a hátsó lassító berendezésnél is. A látványkeltés viszont az ER ruháján kezd el igazán izgalmas lenni. A kis lámpaidom álló, dupla reflektoros, domború üveges fényszórót vesz körbe. Igazán egyéni arculatot ad az új ER-nek, és a fölötte elhelyezett műszerfal úgy fest, mintha ennek sapkája lenne. Az oldalsó hűtőborítás meg olyan, mintha egyenesen a Benelli TnT-ről származna. Ehhez jól illik a kúpos végű, kerek kiömlőnyílással ellátott, a blokk alá elhelyezett kipufogó.
   Az igazi hatást mégis a színkombináció adja. Az ezüst változat bordópiros vázat, lengővillát, villahidakat és külső villaszárakat kapott, és még a rugós tag sprirálrugója is ebben a színben pompázik. A citromsárga és a fekete változatnál aranyszínű a váz és a többi tartozék.
   A kidolgozásra is ügyeltek. Igaz, a váz hegesztései nem túlságosan szépek, de a színes alkatrészek mind szinterezettek, a fényezés meg kimondottan jó minőségű. Aztán maradt még olyan apróságokra is keret, mint az állítható fék és kuplungkar, vagy a masszív utaskapaszkodó.
   Helyet foglalva az első pillanattól kezdve kimondottan kompakt, könnyed és kényelmes benyomást kelt az ER-6n, mintha az ER-5-ösre szálltunk volna. Csak éppen sokkal szebb látvány tárul elénk. A félig digitális műszerfal igen jól sikerült, szem előtt van, és jól lehet leolvasni. Már az első méteren érezhető, mennyire kezes és könnyű ez az új kéthengeres. Vajpuhán működik a kuplung és a fék, a váltó a sebességfokozatokat is könnyen veszi, ha lefelé kapcsolás közben kicsit pontatlan érzést is ad.
   Tehát ki a zuhogó esőbe. Itt nagyon tudom értékelni, hogy ugyanolyan lágy teherváltási reakciókkal lehet a benzinbefecskendezéses ER-6n-nel közlekedni, mint karburátoros, 500-as elődjével. Olyan könnyű ezt a gépet kezelni, hogy akármelyik kezdő is boldogulna vele - még az ilyen ítéletidőben is. A féknek pontos a nyomáspontja és jól adagolható, nem túlságosan harapós, így könnyű vele elbánni a vizes úton, a hátsó fék meg nagyon finoman adagolható. Különben a hullámos design puszta show, a tárcsák élét elköszörülték, tehát csak a tárcsa felülete funkcionál fékezés közben, nem, mint a hullámos versenyféktárcsáknál, ahol a széle is marja a fékbetétet és ezzel többlethatást lehet elérni - igaz, óriási betétkopás árán. A Dunlop Sportmax D 221-es gumik is megkönnyítik az életet, kimondottan jól tapadnak a vízen. Így a szerpentin még a korlátozott tapadás mellett is nyújt némi élvezetet.
   De aztán szerencsére kezd felszáradni az aszfalt. Ahogy a Roßfeldstraße másik oldalán ereszkedünk megint lefelé, már bőven találunk száraz szakaszokat. Ahogy a 24%-os (!) lejtő levisz Bertesgadenba, annak teljesen vizes kanyarjaiban meg ismét nagyon tudjuk értékelni az ER könnyed kezelhetőségét.
   Az ebédszünet alatt teljesen felszárad az út, tehát ismét irány a fotókanyarokhoz! Most megmutathatja a kéthengeres, mi rejlik benne. Hogy már 2000-től egyenletesen húz, azt előzőleg is észleltük, most arra is fény derül, hogy egészen 10 000-ig tart a szuflája. Ilyenkor igen fürgén szedi a 650-es kéthengeres a lábait. A könnyed irányíthatósághoz még az is társul, hogy a rugós tagoknál igen jó kompromisszumot találtak a kényelem és a sportosság között. Ha meg nagyot akarunk fékezni, csak erősebben kell belenyúlni a karba, van a rendszernek elegendő tartaléka. Tehát nekiállunk ismét fotózni. Négyszer fel és le, aztán az ég ismét leszakad. Hazafelé menet még egyszer felidéződik a kora reggeli élmény - csak most még fokozottabban. A Kawasaki egy olyan gépet alkotott, ami vagányan néz ki, gyerekjáték vezetni, mégis van bőven tartaléka még az igen sportos iramhoz is. Méltó ellenfele lehet akár a Suzuki SV 650-nek is. És ez már jelent valamit.

ADATOK
Motor
Vízhűtésű, négyütemű, kéthengeres soros motor egy kiegyensúlyozó tengellyel. Két, lánchajtású, felül fekvő vezérműtengely négy, emelőtőkével működtetett szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, elektronikus benzinbefecskendezés, 38 mm torokátmérővel, motormenedzsment, hármas hatású katalizátor, önindító.

Furat ×löket:
83 × 60 mm
Lökettérfogat:
649 cm3
Sűrítési viszony:
11,2:1
Névleges teljesítmény:
.72 LE (53 kW) 8500/min-nál
Max. forgatónyomaték:
.66 Nm (6,8 kpm) 7000/min-nál


Erőátvitel
Primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatsebességes váltó, szekunder hajtás O-gyűrűs lánccal

Futómű
Alumíniumöntvény hídváz. Elöl teleszkópvilla 41 mm belsőcsőátmérővel, hátul háromszög alakú acél zárt szelvény lengővilla, központi rugóstag. Elöl 300 mm-es dupla tárcsafék kétdugattyús féknyergekkel, hátul 220 mm-es tárcsafék egydugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.

Rugóút elöl/hátul:
120/130 mm
Kerékméret elöl/hátul:
.3,50 × 17 / 4,50 × 17
Gumiméret elöl/hátul:
.120/70 ZR 17 / 180/60 ZR 17
Méret és tömeg
Tengelytáv:
1405 mm
Villaszög:
65,5 fok
Utánfutás:
102 mm
Ülésmagasság:
785 mm
Száraz tömeg (gyári adat):
174 kg
Tank:
15.5 l
Ár: érdeklődésre (D.M. C. Kft.)
* mért adat
**regisztrációs adóval
                                                                       www.motorrevu.hu

 
Wekker
 
Számláló
Indulás: 2005-02-28
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Szavazz!!!
Mi legyen még az oldalon?

Még több kép
Videók
Több endúrós cikk
Több sreet-es cikk
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak