Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz!!!
Mien tipusú motort választanál az alábbiak közül?

Ktm
Kawasaki
Yamaha
Honda
Cagiva
Suzuki
Derbi
Simson
Jawa
Harley-Davidson
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Endúrós hirek
Endúrós hirek : YAMAHA XT 660 R (X)

YAMAHA XT 660 R (X)

  2006.04.19. 14:00

Fellégezhetnek a rajongók: a Yamaha újra életre kelti a mítosszá vált XT-t, és ezt mindjárt két modellvariációval teszi.

Az új szupersportmotorok körüli hajcihőben alig tűnt fel, hogy visszatért az XT. Márpedig visszatért, és nem is akárhogyan! Aki azt gondolja, hogy a Yamaha véletlenül rábukkant néhány motorra a polcon, és gyorsan kikozmetikázta őket, az nagyon téved. Épp ellenkezőleg. Új a kompakt, befecskendezéses, egyhengeres erőforrás, felül fekvő vezérműtengellyel, amely kétkarú himbával öt helyett négy szelepet működtet, a Yamaha mérnökei pedig vadonatúj acélvázat terveztek hozzá. És mivel a japán marketingesek figyelmét sem kerülhették el a szupermotók, az XT rögtön két változatban, az R jelű régi vágású, klasszikus enduróként, az X pedig kisebb, széles, 17 colos felnikkel, kezesebb geometriával, rövidebb rugóutakkal, feszesebb hangolású futóművel és erősebb első fékkel – egyszóval szupermotóként jelenik meg. Mielőtt az ős-XT rajongói felszisszennének: természetesen az R alacsonyan elhelyezett kipufogókönyökeivel éppúgy nem lesz versenyenduró, mint ahogy az X sem akar kikezdeni fajtiszta sportszupermotókkal. Mindketten a mindennapi motorosok körét célozzák meg, mint ahogy a megboldogult XT tette annak idején.

Ez határozza meg a motor karakterisztikáját is. Nem a csúcsteljesítmény elérése volt a cél, hanem az egyenletes forgatónyomaték és a jellegzetes egyhengeres karakter. Az már az első, az ausztráliai Sydney körül megtett próbaúton kiderült, hogy ezt a két célkitűzést az újoncok maradéktalanul teljesítik. Az XT a korszerű befecskendezés – 12 lyukú porlasztócsúcs, 44-es pillangószelep-átmérő – ellenére talpig egyhengeres maradt, a lehető legpozitívabb értelemben. Bár nem olyan pörgős, mint a BMW F 650 motorja, de már alacsony fordulatszámon is jól húz, és a közepes fordulatszám-tartományban egyértelműen jól érzi magát. A két óriási, magasra ívelő nemesacél hangtompító ellenére – a régi XT-sek gyászolják az 1976-os modell magányos, de kecses hangtompítóját – az egyhengeres hangja igencsak mennydörgő, amit motorfékezéskor jellegzetes és sokak által szívesen hallott visszadurrogás kísér.

6000/min-on leadott 48 lóerős névleges teljesítményével és 5250/min-en mért 58 newtonméteres forgatónyomatékával az egyhengeres minden tartományban elég erős ahhoz, hogy könnyedén teljesítse feladatát. A szigorúan sebességkorlátozott ausztrál utakon gyorsan megjelent az igen illegális 160-as szám a digitális kilométerórán, ez hosszabb nekifutással biztosan több is lehet. Az üléspozíció mindkét motoron laza testtartást tesz lehetővé, bár az endurókhoz illően keskeny ülés hosszú utakon kissé kényelmetlen. A nagyobb kerekű R változatnak valamivel jobb az egyenesfutása, az X viszont – 17 colos első kerekével, 15 milliméterrel rövidebb tengelytávjával, 3 fokkal meredekebb villaszögével és 28 milliméterrel rövidebb utánfutásával – a városi forgalomban kezesebb. Szélesebb kerekeivel azonban nem kanyarodik annyira semlegesen, a visszajelzései ellenben jobbak. A gyárilag Pirelli MTR 01-es gumival felszerelt X változat a merevebb futóműbeállításnak köszönhetően pontosabban jelzi, hogy éppen milyen úton gurul, míg az R rugózása és csillapítása lágyabb, sőt, hátul valamivel kiegyenlítettebb.
Apropó, rugózás: mindkét modell megelégszik az egyszerű, csupán kismértékben állítható rugós tagokkal. Csak a rugós tagon állítható a rugóelőfeszítés – például ha utast is viszünk. A fékek esetében ez természetesen nem így megy. A szupermotó- XT jobban járt a 320 mm-es féktárcsával és a négydugattyús Brembo féknyereggel, valamint egy pluszstabilizátorral – amelynek mindenekelőtt kétszemélyes használatkor érezzük az előnyeit. Az endurotestvérnek meg kell elégednie a 298-as tárcsaátmérővel és kétdugattyús féknyereggel.

Az enduro felhozhatja mentségére, hogy a harapós első fék a lazább burkolatú utakon nem mindig előnyös, inkább a hátsó fékre bízza magát a motoros. Ez mindkét XT-n jól adagolható és hatékony. Az XT 660 R szériaváltozata ennek ellenére sem teszi maradéktalanul boldoggá a szabadidős terepmotorosokat, mert a motor alatt elhelyezett könyöknek sürgősen szüksége volna némi alumíniumvédelemre, amit meg is kaphat – felárért. Pénzért sem kapható viszont a szűkebb kettes és hármas sebességfokozat, amire mindkét modellnek nagy szüksége lenne.
De ez a kis malőr nem igazán zavarja az XT-k nagyon pozitív összképét. Mindkét motor egyszerű, üdítő megjelenésű gép, amely sok örömöt szerezhet tulajdonosának. Nincsenek túlbonyolítva mindenféle felesleges dologgal, céljuk egyszerűen a motorozás. Ez nemcsak a régi XT-rajongók lelkesedését fokozza majd, főképp, mivel a két modell ára állítólag jelentősen kedvezőbb lesz, mint amit például a BMW F 650 GS-ért kérnek.
 

Adatok

Motor

Vízhűtésű, négyütemű egyhengeres motor. Egy, lánchajtású, felül fekvő vezérműtengely, négy, kétkarú himbával működtetett szelep. Száraz karteres olajozás, elektronikus benzinbefecskendezés, 37 mm-es torokátmérővel. Motormenedzsment, önindító.

Furat × löket

100,0 × 84,0 mm

Lökettérfogat

660 cm3

Sűrítési viszony

10,0:1

Névleges teljesítmény

35 kW (48 LE) 6000/min-nál

Max. forgatónyomaték

58 Nm (5,9 kpm) 5250/min-nál

Erőátvitel
Primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikusan működtetett, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, ötfokozatú váltómű, szekunder hajtás O-gyűrűs lánccal.

Futómű
Acélcső hídváz. Elöl teleszkópvilla 43 mm-es belsőcsőátmérővel, hátul acél zárt szelvény lengővilla, himbarendszerre szerelt központi rugós tag. Elöl 298 (320) mm-es tárcsafék két- (négy-) dugattyús féknyereggel, hátul 245 mm-es tárcsafék egydugattyús féknyereggel. Fűzött kerekek alumíniumráffal.

Rugóút elöl/hátul

225/200 (200/191) mm

Kerékméret elöl/hátul

1,85×21; 2,75×17(3,50×17; 4,25×17)

Abroncsméret elöl/hátul

90/90 21/130/80 17(120/70ZR 17/160/60ZR17)

Méret és tömeg
Tengelytáv

1500 (1485) mm

Villaszög

62 (65) fok

Utánfutás

118 (90) mm

Ülésmagasság

875 (855) mm

Száraz tömeg
(gyári adat)

169 (173) kg

Tank/tartalék

15/3,5 l

Ár

érdeklődésre (Yamaha Hungaria)


 

 
Wekker
 
Számláló
Indulás: 2005-02-28
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Szavazz!!!
Mi legyen még az oldalon?

Még több kép
Videók
Több endúrós cikk
Több sreet-es cikk
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon